JojjosBlogg

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Ridningen igår

Av ladysen - 21 november 2012 18:18

Igår åkte jag ut till stallet tillsammans med Olivia. Vi tog in pållana, sen borstade vi dem bara litegran där sadeln och tränset sitter så dom inte skulle få skav. På med reflexer både på oss och hästarna o sen var det bara att ut o rida under natthimlen... Det va HELT svart ute, man såg INGENTING!!! O klockan va typ halv 5.. Jaja alltid mysigt o rida iaf =) Igår, när vi hade ridit ett tag kom vi på att vi skulle vänja hästarna med att vi sjöng medan vi satt på för det ska vi göra på vår lilla lucia uppvisning. Så där red vi runt i mörkret och sjöng jul sånger, haha! Lady o Tjejen brydde sig inte ett dugg, duktiga tanter ;). Sen sa Olivia ba:

-Vi testar att sitta ner i traven och sjunga samtidigt!

Så de gjorde vi, haha heeeeelt crazy! Vi kom fram till att "Tipp Tapp" är lättare att sjunga när man sitter när i traven än "Luciasången"... Haha vi båda tyckte att det lät bättre när vi sjöng när vi red än när vi inte red, så ni kan ju bara TÄNKA er hur det låter när vi "sjungskriker" på hennes rum!

 

Aja smidig som jag är lyckades jag såklart tappa mitt guldfärgade dressyr spö när vi höll på o skritta av, o vi ba "men vi måste ju hitta det!". Så vi hoppade av o försökte se i mörkret (utan lampa...) o de gick ju SÅDÄR. Så opp igen, in med hästana i stallgången (med täcke på of cooooourse) o ut igen på fältet o leta (med olivias iPhone som ficklampa...). Men att leta efter ett typ brunt spö i brunt gräs när det är mörkt som om de vore mitt i natten, de e inte lätt... Fältet är ju inte så litet heller! Vi hittade det tyvärr inte :( ... R.I.P Jojjos Spöis <3 Jaja vi frågade iaf Emma om hon skulle kunna gå ut o titta imon när de e ljust, o de klart hon kunde =D Så vi hoppas väl hon hittar de ? Aja nu blire mat, sen duschen o sen bara ligga o läsa KP i sängen :) Ha de bäääääst, o Olivia vi hörs imon!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladysen - 21 december 2012 18:24

Ääääälskar julen o alla ljus, mysigt :)

Av ladysen - 21 december 2012 18:22

Igår hade vi jul avslutning. Sen var jag o Olivia i stalle. Red på fältet. Tjejen jättepigg o Laddie seg ...

Av ladysen - 19 december 2012 16:15

Du ä bäst

Av ladysen - 19 december 2012 16:05

Jaha o va gör niii då? :) Jag ligger i soffan o slöar I går red jag o Olivia på fältet tillsammans. Det gick bra, utom när vi skulle galoppera... Buse ponnysana ...

Av ladysen - 16 december 2012 10:04


Häää    Idag har jag sovit jättelänge, vakna nyss    Känner mig jättevarm o ont i huvet... Men jaojao    Just nu spelar jag starstable, adda Amira Greenforest ngn? Sen idag blirre sista gången hos Petra EVER :/ Men asså de känns sådär.... ...

Presentation

Välkommen in hit till min lilla hörna! xD

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards